Nici nu știu de unde să încep 🙂
Zic, cu începutul acestei povești faine care m-a purtat în perioada temelor școalare.
Primesc o întrebare de la un coleg de birou: “Rocsana, am auzit eu, că ești așa mai tipicară. Mă ajuți cu un proiect de clasa a VI-a la Tehnologică? Tema este o schiță a unei școli.”
A, schiță?! Păi, da, te ajut! Îmi trimite pe whatsapp materialele didactice și când colo, ce să vezi? Schița este de fapt o machetă :)))
Na… știam ce presupune acest lucru, nu din școala gimnazială, căci nu am făcut așa ceva…dar în facultate, da.
Primesc de la colegul meu cartonul necesar pentru realizarea machetei, materialul didactic îl aveam și acum doar timp să am să fac ceva fain dacă tot mă apuc de lucru.
Ajung acasă, îmi fac rutina de venit de afară (descălțat, dezbrăcat, spălat pe maini) și îmi pregătesc instrumentele de lucru.
Socot că am nevoie de următoarele:
Datele necesare realizării proiectului, cerințele problemei, riglă, creion tehnic, radieră, calculator și voie bună 🙂
Cu toate “ingredientele” pregătite îmi iau o coală de hârtie și mă apuc să calculez astfel încât să pot să schițez ce urmează ca mai apoi să clădesc în 3D.
Proiectul este de a realiza planul unei școli în format 3D.

Școala are următoarele dimensiuni:
Cu orientare spre est-vest se află latura mare a școlii care are dimensiunile de 11×8 m.
Cu orientare spre nord-sud, latura mică, câte o lungime de 34 m și o lățime de 8 m.
Școala este formată din următoarele încăperi:
3 săli de clasă, 2 laboratoare, cancelaria, secretariat și hol.
Sălile de clasă, cancelaria și laboratoarele au câte trei ferestre, secretariatul o fereastră. Holul pe partea dinspre nord-est, curtea interioară, are un număr de 12 ferestre și două uși spre această curte.
Intrarea principală în școală este pe partea dinspre sud.
Cam acestea sunt datele problemei.
Acum la treabă.
Am luat un carton din care am decupat 50×40 cm, suprafața necesară de care aveam să-mi fac schița.
Apoi, am calculat toate laturile la scară 1:100, ceea ce înseamnă că 1 m în teren = 1 cm pe hârtie.
Cu toate calculele făcute am început să-mi croiesc pereții laterali ai școlii la o înălțime de 4,5 cm, am calculat distanța între ferestre (0,3 mm), am calculat spațiul pentru uși, (fiecare ușă cu o deschidere de 1,4 cm) și grosimea pereților (0,5 mm).
Am croit totul și apoi am început asamblarea. Nu am folosit aracet sau alt tip de lipici, am considerat că cea mai bună variantă este banda dublu adezivă și așa a fost 🙂
Am finalizat acest proiect lucrând 3 ore pe seară timp de 3 zile
Migălos dar frumos!

Până am livrat proiectul colegului grijuliu care-și ajuta copilul, am avut emoțiile de la școală, ca și când eu eram cea care urma să am prezentarea și să primesc notă 🙂
Cred că uneori acest sentiment ne este folositor.
Bucuria că am putut să ajut dar mai ales bucuria că am retrăit niște momente faine este doar a mea.
Nota pe care a primit-o pentru acest proiect a fost și bucuria mea 🙂
10 este o notă bună, nu?
Duminică minunată!
Să fim bine!
No Comments